Tjek placering af hjemmeside i Google
Her er en guide til hvordan du tjekker placeringen af din hjemmeside i Google overfor et bestemt søgeord – og sørger for at Google ikke søger personligt.
Når du normalt søger i Google er søgeresultaterne påvirket af hvad du har søgt tidligere og hvad du er interesseret i. Det er det man kalder for personlige søgeresultater.
Når du skal tjekke hvordan andre ser din hjemmeside i Google, skal du derfor gøre søgeningen upersonlig. Den letteste måde at gøre det på, er ved at bruge hjemmesiden Impersonal.me. Her kan du ikke bare søge upersonlig, men du kan også angive hvilken lokation du vil søge fra. Du kan altså se hvordan en amerikaner vil se din hjemmeside.
Du indtaster bare søgeordet. Vil du se resultater fra Danmark klikker du bare på “.dk” nedenunder. Så trykker du på “Go”.
Herefter bringes du til Google hvor der foretages en søgning på det søgeord og med disse indstillinger. Og nu er søgningen upersonlig. Du kan herefter bare surfe rundt på listen, for at finde dig selv (helst på 1. side).
Hej og tak for endnu et tip om placering på Google. Jeg har en ganske lille virksomhed, der “slås” imod de store. Jeg har sat alt ind på at slå de etablerede med SEO og det er ved at lykkes. Imidlertid synes jeg der er lidt forskel på resultaterne, alt efter hvilken en side man bruger. Denne her placerer Nordsted design som nummer 2 i Danmark på en dansk søgning på søgeorden “emballagedesign”. På nogle ligger jeg nummer 4 og en anden viser mig slet ikke. Hvad er årsagen til det,