Undgå falske tilmeldinger på Mailchimp nyhedsbrev
Mailchimp er det bedste nyhedsbrevsystem du kan få til din hjemmeside. Desværre kan man nemt blive plaget af falske tilmeldinger. Her viser jeg dig hvordan du undgår dette.
Falske tilmeldinger kunne du jo selvfølgelig være ligeglad med. Men det er jo falske modtagere af et nyhedsbrev, så du ikke kan regne med hvor mange modtagere du har. Herudover vil de have lettere adgang til din mailadresse, og muligheder for at sende dig spam.
Du kan ofte genkende falske tilmeldinger ved at de har e-mailadresser fra yahoo.com, gmail.com eller e-mailadresser fra f.eks. Rusland, som ender på .ru. Nu er det jo ikke sådan at sande tilmeldinger ikke kan komme fra yahoo.com eller gmail.com, men det er bare et kendetegn for en del af de falske tilmeldinger.
Ellers skal du også være skeptisk, hvis du har en dansk hjemmeside og dem der tilmelder sig har udenlandske navne. Herudover indgår der ofte et nummer i e-mailadressen, f.eks. meggypeter2465@yahoo.com. Igen er dette ikke noget der beviser at det er falske e-mailadresser, men det er et kendetegn.
Hvordan undgår du dem?
Egentlig skulle man tro at de kunne undgås ved netop mailchimp hvor man ikke bare skal tilmelde sin e-mailadresse, men også bekræfte den. Men en sådan bekræftelse kan sagtens ske automatisk af en robot.
Så det det gælder om, er at implementere et værn mod robotter. Sådan et kaldes for et CAPTCHA-felt og det er indbygget i Mailchimp.
Log først ind på din Mailchimp konto. Tryk på “Lists” og vælg den liste det drejer sig om. Så trykker du på “Signup forms” og herefter “General forms”.
Her skal du så sørge for at sætte kryds i “Protect your signup forms with reCAPTCHA”.
Dette vil betyde at samtlige der tilmelder sig dit nyhedsbrev vil blive testet med et CAPTCHA felt. Denne test kan en robot ikke gennemgå og falske tilmeldinger er sjældent noget der foretages af andre end robotter.
Læs mere om Mailchimp her.