Power.dk & Reklamationer – Indtil videre har det taget en måned

smart

Power.dk har mange fine tilbud, men når der skal reklameres over en vare, skal du ikke regne med en behandling du kan være tilfreds med.

I denne artikel vil jeg fortælle om min oplevelse med en reklamation over en vare købt på Power.dk, for at dele den med jer. Hvis du har en dårlig oplevelse med Power.dk, er du mere end velkommen til at skrive en kommentar nederst.

For cirka 8 måneder siden købte jeg en Indesit tørretumbler hos Power.dk. Selve produktet er faktisk fint, men desværre gik den i stykker allerede efter 8 måneder. Maskinen gik simpelthen ikke igang, når jeg igangsatte maskinen. Selve timeren i displayet begyndte at tælle ned, men tørretumbleren kørte ikke rundt.

Det er selvfølgelig for dårligt når en kun 8 måneder tørretumbler allerede går i stykker, så jeg sendte en mail til Power.dk den 21. juni, hvor jeg reklamerede over varen. Jeg fik svar den 23. juni, men ikke på min henvendelse den 21. juni – jeg var nødt til at kontakte dem via chatten for at rykke for svaret. Allerede her forsøgte Power.dk at overføre en del af arbejdet med reklamationen til mig, fordi de ville have mig selv til at kontakte en reparatør. Jeg henviste dog til nedenstående fra Forbrugerrådet Tænk, og så kontaktede de reparatøren:

Forhandleren har ansvaret for reklamationssagen og kan ikke pålægge dig yderligere besvær, hvis du klager over en vare. Derfor er du ikke forpligtet til selv at kontakte producenten eller servicepartnere.”

Kilde: Tænk.dk

Jeg fik dog først besøg af en reparatør den 1. juli, og her blev tørretumbleren ikke repareret. Han fandt ud af at det måtte være motoren det var galt med, så han bestilte en ny. Og ja, så bestilte han også lige et nyt display i samme omgang.

Først den 14. juli kom de igen med en ny motor og et nyt display, men her blev tørretumbleren heller ikke ordnet. Nu var det pludselig styreenheden den måtte være galt med, så den skulle også bestilles hjem.

I dag er det den 20. juli – og i morgen er der gået en måned siden min tørretumbler gik i stykker. Og der er stadigvæk ingen udsigt til hvornår den kan blive repareret.

Hvor lang tid er det rimeligt at vente på at en defekt vare bliver repareret? Ifølge Købeloven må det maksimalt tage “rimelig tid”, hvilket typisk er et par uger og den tid er overskredet.

Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

Kilde: Købelovens § 78 stk. 4

Jeg har derfor nu sendt en ny mail til Power.dk og anmodet om at få afsluttet reklamationen, og den venter jeg nu også på svar på. Gad vide hvornår jeg kan forvente det?

5 1 vote
Article Rating

Andreas Andersen

Forfatter og grundlægger af IT-blogger.dk, der har blogget om IT-emner siden 2012. Findes på Mastodon på @aphandersen@ansico.dk

You may also like...

Abonner
Giv besked ved
guest

1 Comment
mest stemt på
nyeste ældste
Inline Feedbacks
View all comments
Kirsten siger:

Power har vildt dårlig kundeservice, når man har en reklamation. Fik du fikset din tørretumbler? Og hvad gør man hvis der ikke sker noget? Kh Kirsten

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x